آیا شکستگی لگن قابل درمان است ؟

آیا شکستگی لگن قابل درمان است ؟

آیا نحوه درمان در سنین مختلف با یکدیگر فرق میکند ؟

جراح استخوان ، لگن و زانو ما را راهنمایی میکند .

 

باید در نظر داشت که شکستگی لگن یک اتفاق مهم و موردی حیاتیست و برای درمان آن از الویتها باید استفاده نمود .

این عارضه که در قالب بهداشت عمومی قرار دارد معمولا به صورت ترکیبی اعم از جراحی ، توانبخشی ، فیزیوتراپی و دارو درمانی بهره برده میشود . 

جراح استخوان ، لگن و زانو با توجه به سن بیمار ، سلامت کلی وی ، سابقه بیماری و نوع و درجه آسیب دیدگی تشخیص میدهد تا از چه روشی برای درمان استفاده نماید .

غالبا شکستگی های لگن در روز اول و دوم از زمان آسیب دیدگی ، باید تحت درمان و جراحی قرار بگیرد اما برخی از افراد به دلیل داشتن سن نامناسب و عدم آمادگی جسمانی و نداشتن سلامت کافی از انجام جراحی برخوردار نخواهند بود .

 

به هر حال جراح استخوان ،لگن و زانو با توجه به شرایط موجود ، مناسبترین روش درمان را توصیه میکند .

روشهای درمان شامل ( درمان غیر جراحی ) و ( درمان جراحی ) میباشند. در روش درمان غیر جراحی چنانچه استخوانها در جای خود قرار داشته باشند ، میتوان از درمان غیر تهاجمی استفاده نمود . 

از جمله اصلاح فعالیتها روزمره که پزشک از بیمار میخواهد تا از فشار آوردن روی عضو آسیب دیده اجتناب کرده و فشار را روی عصا یا واکر برای حرکت و راه رفتن ، بیاورد . همینطور تجویز دارو که باعث کاهش التهاب شود البته در مورد بیمارانی که تحت جراحی قرار گرفته باشند از آنتی بیوتیکها استفاده میشود در ادامه درمان غیر جراحی تجویز فیزیوتراپی خواهد بود تا در دوران درمان فیزیوتراپ تمریناتی در حوالی عضو آسیب دیده و مفاصل بدهد . انجان تمرینات و فعالیت ( لیفت ) و( کشش هسترینگ) از وظایف فیزیوتراپ نیز میباشد .

 

در شماره بعدی جراح استخوان ، لگن و زانو ما را باروش درمان جراحی برای بهبودی شکستگی لگن ، آشنا میکند . 

برچسب ها

دیدگاه خود را بیان کنید

عکس خوانده نمی شود