روش های درمان درد در استخوان لگن

موفق ترین روشی که بیمار در راستای درمان درد استخوان لگن برای بازگرداندن به زندگی و ادامه فعالیتهای روزمره اش نیاز است ، روش ترکیبی با متد های متناسب همراه با الگوی زندگی و سلامتی وی میباشد

جهت درمان مخصوص درد لگن باید توجه داشت علت ایجاد آن چیست ؟ به این خاطر قبل از پروسه درمان ، پزشک جراح استخوان لگن و مفاصل در خصوص نوع بیماری و عوارض آن و همینطور نحوه درمان و طول زمانی درمان با بیمار صحبت میکند .

به هر حال پزشک به دو روش دارو درمانی و درمان به کمک ورزش ، معالجه را آغاز میکند .

دارو درمانی :

تجویز داروهایی چون مسکن ها ، داروهای ضد التهاب ، داروهای تعدیل کننده ، داروهای خواب و کورتیکو استروئیدها از رایج ترین داروهایست که پزشک معالج برای بیمار در نظر میگیرد .

تجویز این داروها زمانیست که پزشک برای رفع درد باسن و لگن از این داروهای ضد التهابی و غیر استروئیدی بهره میبرد .

این داروها نیز مانند سایر داروها عوارض جانبی به همراه دارد و چنانچه این داروها تجویز شود حتما پزشک معالج موارد احتیاطی برای کاهش عوارض را در نظر میگیرد. به هر حال این داروها برای کنترل درد و درمان آرتروز ساخته شده است .

درمان با کمک ورزش :

کمک گرفتن از فیزیوتراپیست ها و ورزش درمانی میتواند بسیار مفید باشد . یک فیزیوتراپ با توجه به حالت بیمار و احتمالا توجه به گزارشات پزشکی و آزمایشات طی شده و همچنین اعطاف پذیری تحرک مفاصل ، نحوه قدم برداشتن ، در نظر گرفتن قدرت بیمار و بررسی طول پاها هنگام گام برداشتن ، کار خود را آغاز میکند .

به طور کلی فرد مبتلا و نیازمند فیزیودرمانی باید هفته ای دو تا سه بار به مدت شش الی ده هفته تحت درمان فیزیوتراپ قرار بگیرد . البته به موازات عملیات فیزیوتراپ بیمار در منزل نیز تمریناتی در جهت درمان باید انجام دهد .

البته در طول درمان بیمار باید شرایط لحظه ای خود را برای جراح لگن و مفاصل خود گزارش کرده تا درمان تا بهبودی در جهت اصولی پیش برود .

1. رسول اکبرپور
      رسول اکبرپور