تعویض مفصل زانو

تعویض مفصل زانو

آخرین راه حل جراح فوق تخصص برای زانوی آسیب دیده

آخرین راه حل برطرف کردن مشکل فردی که بر اثر تصادف ، بیمارهای مزمن ، ساییدگی مفصل زانو ، ایجاد تعادل برای بیمار و عدم حفظ توانایی حرکتی بیمار و بالاخره مهمترین علت ، رفع آرتروز زانو ، یک جراح استخوان و مفاصل وهمینطور متخصص ارتوپدی،  جراحی تعویض مفصل زانو را ، در نظر میگیرد .

زمانی که طی معالجات و آزمایشات گوناگون مشخص شود که هیچ راه دیگری برای بهبودی بیمار نیست و درد ناشی از آرتروز و همینطور درد های دیگرکه علل آن شرح داده شده وجود نداشته و زندگی بیمار را مختل شده است ، به عنوان آخرین راه حل ، یک فوق تخصص زانو ، تعویض مفصل زانو را پیشنهاد میدهد .

 

از مفصل زانو بیشتر بدانیم :

بزرگترین مفصل بدن مفصل زانو میباشد . مجموعه استخوان ران ، کشکک ، تاندون ها رباط ها و درشت نی ساختار آناتومیکی زانو را تشکیل میدهند .

در مواقع نیاز بیمار دردمند ، پرکاربردترین جراحی یعنی تعویض مفصل زانو صورت میگیرد .

جراحی تعویض مفصل زانو به جراحی اطلاق میشود که در آن قسمتهایی از مفصل طبیعی برداشته و پروتز مصنوعی جایگزین شود .

 

تجویز تعویض مفصل چه مواقعیست ؟

زمانی که جراح متخصص استخوان و مفاصل تشخیص میدهد که بیمار به تعویض مفصل زانو نیاز دارد زمانیست که بیمار از آرتروز ( استئوآرتریک ) در رنج باشد . همینطور بیماریهایی که شرایط را برای تعویض مفصل زانو ضروری میکند ، شکستگی و ضربه دیدن زانو، التهاب عفونی مفاصل ، کاهش خون رسانی ، مشاهده غده یا تومور در مفصل و در نهایت آرتریت روماتوئید میباشد .

چنانچه آسیب لگن هم باعث کاهش حرکت بیمار و درد ناشی از مفصل زانو دیده شود جراح زانو میل به تعویض مفصل زانو پیدا میکند .

به طور کلی در طی فعالیتهای روزانه ، فرد دردمند نتواند به راحتی فعالیتهای روزانه خود را از جمله استحمام ، انجام امور منزل و آشپزی ، پیاده روی را اجرا کند ، پزشک فوق تخصص لگن و زانو برای تعویض مفصل زانو اقدام میکند .

 



برچسب ها

دیدگاه ها (1)

    1. علی اکبر مقدم
      علی اکبر مقدم
      پاسخ
      تعویض مفصل زانو توسط دستان توانمند دکتر بدوحی برای مادرم جوابدهی عالی داشت.دستان توانمند دکتر بدوحی سلامت
      02 آبان 1401

دیدگاه خود را بیان کنید

عکس خوانده نمی شود