جراحی زانو و نقش پزشک جراح استخوان و مفاصل

جراحی زانو و نقش پزشک جراح استخوان و مفاصل

پزشک جراح زانو برای بیمار چه آزمایشاتی در نظر میگیرد .

پزشک معالج قبل از عمل برای بررسی شرایط بیمار آزمایشاتی انجام میدهد . این آزمایشات پزشک را از سلامت بیمار و شرایط لازم و ایده آل برای انجام عمل مطمئن میسازد .

آزمایشات مورد نظر پزشک عبارتند از آزمایش ادرار ، آزمایش خون ، نوار قلبی و در صورت نیاز خاص پزشک تصویر برداری هم انجام میشود .

انجام این بررسی ها به پزشک کمک میکند تا ایجاد عوارض بعد از عمل را کاهش دهد . 

بدیهی است انجام این آزمایشات بهترین شیوه عمل و انتخاب اصولی ترین روش برای یک عمل موفق آمیز انجام گیرد . در مقابل بیمار هم اگر به بیماریهای زمینه ای مبتلا باشد حتما باید قبل از عمل پزشک را مطلع سازد .

 

جراحی و عوارض ناشی از آن 

 

به طور کلی باید اذعان داشت که تمام جراحی ها خالی از خطر نبوده و عوارض به دنبال خواهد داشت . این عوارض و خطرات تابع شرایطی چون نوع عمل جراحی و شرایط بیمار میباشد .

 

البته عوارض نادری هم میباشند که حتی بروز آن ها را باید محتمل دانست . عوارضی که شاید به دنبال بیهوشی ، ایجاد عفونت و خونریزی ، اختلالات تنفسی به وجود بیاید که شاید مرگ را هم به دنبال داشته باشد . 

البته تعویض مفصل زانو چنان خطری در بر نداشته و جز عملهای ایمن شناخته میشود ولی به هر حال برای هر عملی باید عوارضش را در نظر گرفت حتی کشیدن یک دندان ساده !

 

اگر جراحی تعویض مفصل زانو زیر نظر یک جراح استخوان و مفاصل و ارتوپد حرفه ای و باتجربه که حاذق هم باشد صورت نگیرد میتواند پیامدهای ناخوشایندی به دنبال داشته باشد . پیامدهایی از این دست :

  • شکستگی در محل عمل پروتز
  • ایجاد عفونت در محل جراحی
  • جابجایی
  • آسیب دیدن به سیستم عصبی و سیستم عروق خونی
  • لخته شدن خون در رگ ها و آمبولی
  • شل شدن پروتز

 

همانگونه که اشاره شد بروز این اتفاقات بسیار اندک است و حتی میشود گفت در حد یک در صد است . مع الوصف باید برای دوری از هر خطری عمل موفقی را زمینه سازی کرد که تیم کاربردی و مجهز شامل آن میشود . پنجه هنرمند یک پزشک خلاق با تجربه که آرامش را پیشه خود سازد . البته همراهان بیمار و خود بیمار نیز باید کاملا همکار نمایند تا نتیجه خرسند ساز اتفاق بیافتد .

 

یکی دیگر از احتمالات ضعیف فرسوده شدن زودتر از پیش بینی پروتزهای به کار رفته میباشد که چنانچه پروتز آسیب ببیند باید عمل مجدد صورت پذیرد . 

برچسب ها

دیدگاه خود را بیان کنید

عکس خوانده نمی شود