زانو سالم و پرتوان ، سرمایه انسان

زانو سالم و پرتوان ، سرمایه انسان

طبق نظریه سایت ( هلثی ویژن ) بزرگترین مفصل بدن ، زانو میباشد . زانوان سالم متحمل حرکتهای سخت و خشن بوده و تاب آوری در برابر فشارها و اجسام سنگین ، از ویژگی های آن میباشد .

 

زانوان سالم انعطاف پذیری و مساعدت در حرکتهایی چون دویدن ، راه رفتن پریدن ، خم و راست شدن ، ایستادن ، خم و راست شدن و گردش به چپ و راست شدن را در خود دارد .

به طور کلی وظیفه زانوهای هر انسانی ، پشتیبانی پایدار و حمایت همه جانبه از کل بدن در برابر هر حرکتی میباشد .

 

خطرات و تبعات آسیبها بر زانوان

 

اعضای بدن با افزایش سن به مرور دچار ضعف شده و از کارافتادگی و ناتوانی را در پیش رو میبیند . در نتیجه زانوان نیز متاثر از این رخداد پویایی خود را از دست داده و ضعف را احساس میکند .

 

به هر حال نه فقط به خاطر گذر زمانه بلکه امکان دارد هر فردی به دلایل مختلف با مشکلات زانو روبرو بشود . زانوان ضعیف در برابر فعالیتهای روزانه چون پیاده روی یا جابجایی اجسام سنگین تحت تاثیر قرار گرفته و فعالیتهایش دشوار شود .

وجود ضعف در زانو میتواند به خاطر ضربه خوردن یا جراحتی در زانو اتفاق بیافتد . همینطور سبک زندگی بدون تحرک ، مصرف بیش از اندازه نمک و سدیم ، استعمال دخانیات ، نوشیدن الکل و کمبود مواد مغذی از دلایل آسیب دیدگی و ضعف در زانو میباشد . حتی وجود آرتروز نیز باعث ضعف در زانو میشود .

در نتیجه برای بهره مندی از زانوان پویا و پرتوان و کاهش مشکلات احتمالی برای زانوی قدرتمند ، باید تغییراتی در نحوه زندگی و تغذیه انجام داد .

 

برای داشتن زندگی ایده آل با کیفیت بالا داشتن و حفظ زانوان سالم از اهمیت ویژه ای باید بر خوردار بود .

مراقبت و نظارت از لگن و زانو از تخصصات پزشکی بوده و جراحان استخوان و لگن و زانوی ماهری برای این امر وجود دارند . 

 

برچسب ها

دیدگاه خود را بیان کنید

عکس خوانده نمی شود