درد شانه و کتف ناشی از چیست ؟

درد شانه و کتف ناشی از چیست ؟

تحت نظر جراح استخوان و لگن و جراح خوب ارتوپد

 

در قسمت قبلی وارد بحث  آناتومی شانه ها شده و مفاصل را شناختیم، در ادامه با بورس ها آشنا میشویم .

 

از دیگر مواردی که علاوه به تسهیل در حرکات بازوان و شانه ها که نقش به سزایی دارد ، ازسائیده شدن استخوانها و عضلات و تاندونها نیز جلوگیری میکند ، وجود بورس ها میباشد .

 

در بین تاندونها ، عضلات و استخوانهای شانه 9 بورس وجود دارد . بورسها کیسه های کوچکی شبیه بالشت هستند که مایع سینوویال در آن وجود دارند. این کیسه ها در بین بافتها قرار داشته و حرکات آنها را راحت ، نرم و تسهیل میکند . 

 

آشنایی با مفصل ( اکرومیوکلاویکولار ) 

 

مفصل ( اکرومیوکلاویکولار ) در بالای مفصل شانه بین ترقوه و کتف قرار گرفته است . این مفصل به مفصل اصلی شانه کمک میکند تا دامنه حرکتی کاملی را به دست بیاورد .

 

چهار عضله نیز ، استخوان کتف را سر استخوان بازو وصل میکند که به این مجموعه عضلات و تاندونها ، کلاهک گرداننده شانه یا روتاتورکاف)  میگویند .

درد شانه و کتف ناشی از چیست ؟

 

جراح استخوان لگن و ارتوپد درباره درد شانه به این نکات اشاره میکنند : معمولا دردی که در سر شانه در محل مفصل ( اکرومیوکلاویکولار ) پدید می آید ، دردهای مربوط به شانه میدانند . این دردها در قدام قفسه سینه بین ترقوه و جناغ در خود استخوان بازو پخش میشود .

 

روشهای تشخیص شانه درد از نظر پزشک ارتوپد و جراح استخوان و لگن: با بررسی علائم و معاینات فیزیکی تا حدود زیادی علت دردهای شانه قابل تشخیص میباشد . برای تایید تشخیص از روش ( ام آر آی ) جهت بررسی

تمامیت عضلات تاندونها و بقیه بافتهای نرم ، استفاده میشود . برای بررسی استخوان نیز از روش رادیوگرافی بهره میبرند . چنانچه بررسی دقیق تر نیاز بود از روش ( سی تی اسکن ) استفاده میشود .

در قسمتهای بعدی دکتر ارتوپد و جراح استخوان و لگن و زانو ، ما را بیشتر با دنیای شگفت انگیز استخوانها آشنا میسازند .

 

 

 

برچسب ها

دیدگاه خود را بیان کنید

عکس خوانده نمی شود