ژل هیالورونیک و عملکرد آن در رابطه با مفصل زانو

توضیح جراح استخوان ، لگن و زانو از نحوه استفاده از ( ژل هیالورونیک )

• زمانیکه دامنه حرکات زانو در بدن اندک شده باشد .
  • زمانیکه بر اثر آرتروز ، زانو دچار درد شده و ملتهب شده باشد.
  • زمانیکه میزان لغزندگی مفصل زانو کم شده باشد .
  • زمانیکه خاصیت درمانی استئوآرتریت زانو و اثر آن کاهش پیدا کرده و نیاز به پیشرفت و سرعت بخشی استئوآرتریت احساس شود .
  • زمانیکه اصطکاک مفاصل باعث التهاب و درد شده باشد.

زمانیست که جراح استخوان، لگن و زانو پپیشنهاد تجویز و تزریق ژل هیالورونیک را به بیمار دردمند میدهد .

معمولا تزریق هیالورونیک توسط پزشک جراح در مطب صورت میگیرد . دفعات تزریق با توجه به ویژگی های محصول مورد استفاده و موقعیت بیمار انتخاب میشود . چنانچه جراح تشخیص دهد که بیش از یکبار باید تزریق صورت پذیرد ، مابین هر تزریق فاصله زمانی یک هفته ای را در نظر میگیرد البته دفعات تزریق از یکبار تا پنج بار انتخاب میشود .

مقدار مصرف ژل هیالورونیک در هر دفعه تزریق حدودا 2 میلی لیتر در نظر گرفته میشود.

این  مقدار به طور مستقیم به درون کپسول مفصل زانو تزریق میشود . کپسول زانو یکی از قسمتهای زانو میباشد .

به طور کلی روش تزریق ژل هیالورونیک تاثیر مطلوبی برای درمان یا کاهش درد و عملکرد بهتر مفصل دارد .

تحقیقاتی که درباره عملکرد درمان ژل هیالورونیک انجام گرفته ، نشان داده که بعداز تزریق این ژل درمانگر، پس از چند روز از علائم و نشانه های استئوآرتریت کاسته میشود . در این بررسی مشخص شده که تزریق ژل هیالورونیک اسید ، قادر است التهاب را کاهش داده و روند تحلیل رفتن استخوان و غضروف را به طور محسوسی کم نماید . این ژل باعث میشود که اصطکاک نیز به طور چشمگیری کم شود .

در قسمت آینده جراح استخوان ، لگن و زانو از دیگر توانایی های ژل هیالورونیک صحبت میکند . اینکه با این ژل مفاصل چقدر راحتتر به فعالیت ذاتی خود میپردازند ، چیزی شبیه روغنکاری استخوانها و مفاصل زانو!

1. رسول اکبرپور
      رسول اکبرپور
      تزریق ژل در ناحیه مفصل زانو با پیشنهاد دکتر بدوحی برای من بسیار مفید بود.واقعا ممنونم
      27 شهریور 1401