برای کاهش درد زانو و مفصل چه کنیم ؟

برای کاهش درد زانو و مفصل چه کنیم ؟

آیا تزریق ژل هیالورونیک اسید تنها درمان آرتروز میباشد ؟

با متخصص جراح استخوان ، لگن و زانو همراه باشیم .

در حال حاضر استفاده از ژل هیالورونیک اسید بهترین گزینه برای دردهای مفاصل زانو ناشی از آرتروز میباشد .

همانگونه که مستحضرید مایع سینوویال در اطراف مفاصل زانو غوطه ور هستند . در این مایع هیالورون ها وجود دارند که به لغزش و حرکت راحت مفاصل بر روی هم ، کمک میکند . مفصل زانو از پر تحرکترین مفاصل بدن میباشد و به این خاطر بسیار حائز اهمیت است . محل تلاقی برجستگی سر استخوان ران و گوی مفصل باید مملو از مایع سینوویال باشد در غیر اینصورت چنانچه دچار خشکی شود ، درد زانو هویدا میشود . 

افرادی که بر اثر کمبود هیالورون در سینوویال مبتلا به آرتروز زانو میباشند و اصطلاحا پیوستگی و پایداری آن نازک میشود . از این روژل هیالورونیک اسید که شباهت زیادی به مایع اطراف مفاصل زانوی سالم دارد ، میتواند جایگزین مطلوبی برای مفصل آسیب دیده و کاهش درد آرتروزخفیف و حتی درمان بالشتک شود . 

ژل هیالورونیک اسید زمانی به حفره زانوتزریق میشود تا با ایجاد لغزندگی به ساخت بالشتک زانو نیز کمک کند . تزریق هیالورونیک اسید برای دردهای خشن و مشکلات حاد استخوانی و آرتروز شدید کاربرد ندارد.

 

در مواقعی امکان دارد بیمار مداوای دیگری را چون مصرف داروهای مسکن را امتحان کرده باشد و جوابی نگرفته باشد در این صورت این دسته از بیماران نیز با تزریق مشتقات ژل هیالورونیک اسید میتوانند به کاهش درد ، رفع خشکی مفاصل و رفع تورم زانو خوشبین و امیدوار باشند .

البته همانگونه که ذکر شد این درمان شامل افرادیست که آرتروز خفیف تزریق کورتیزون یا متوسط داشته باشند . به هر حال تزریق هیالورونیک مرحله قبل از قطعی بودن عمل میباشد و موقتی خواهد بود و در مواقعی تزریق میشود که بیمار به دلایلی تمایل داشته باشد که زمان عمل را به تعویق بیاندازد .

 

باید خاطر نشان ساخت که جراحان استخوان ، لگن و زانو برای درمان آرتروز از نوع آرتریت روماتوئید نیز از همین روش بهره میبرند . 

 

 تزریق ژل هیالورونیک اسید برای درمان آرتروز مفاصل سایر نقاط بدن استفاده نمیشود و این روش فقط برای تزریق بر روی زانو مناسب است .

با این توصیفات و رسیدن علم پزشکی به این مرحله دیگر دلیلی بر تحمل درد نیست و در صورت احساس درد در زانو نزد جراح استخوان و زانو رفته تا برای رفع مشکل اقدام شود .

برچسب ها

دیدگاه خود را بیان کنید

عکس خوانده نمی شود