شکستگی لگن به چه عواملی بستگی دارد ؟

شکستگی لگن به چه عواملی بستگی دارد ؟

آیا شکستگی لگن فقط شامل کهنسالان میباشد ؟

جراح استحوان ، لگن و زان به سئوالات شکستگی پاسخ داده و نحوه مراقبت و تغذیه مناسب برای قبل از شکستگی و پوکی استخوان و همینطور برای بعد از رخ دادن شکستگی را توضیح میدهد .

 

رخ دادن شکستگی لگن برای هرسنی یک اتفاق و عارضه جدی است که باید هر چه سریعترتحت مداوا و زیر نظر جراح استخوان و لگن قرار بگیرد. 

باید بدانیم امکان شکستگی لگن در هر سنی امکان دارد . 

جوانان غالبا بر اثر تصادفات یا برخوردهای شدید چون زمین خوردن یا با ضربات سخت دچار شکستگی لگن میشوند .

اما در کهنسالان با فرسودگی استخوانها و لگن علت اصلی میتواند باشد . بر اثر فرسودگی استخوان و مستعد بودن برای پوکی ، افراد مسن همواره در معرض شکستگی لگن میباشند . 

یک فرد مسن مانند یک جوان قادر به جنب و جوش نیست اما به خاطر ضعف جسمانی ، گیجی به خاطر مصرف دارو یا ضعف در بینایی امکان دارد با کوچکترین لغزشی به زمین خورده و به خاطرپوکی استخوان و پوکی لگن ، مقاومت لازم را نداشته و به راحتی لگن وی آسیب ببیند . البته دلایل دیگری هم سبب ساز شکستگی این عزیزان کهنسال میشود که در همه این موارد به مراقبت ویژه نیاز دارند .

در شماره های قبلی با تیتر های دیگر ، تاکید شد که یکی از راههای جلوگیری از فرسودگی استخوانها ، داشتن تغذیه مناسب و انجام ورزشهای اصولی و رعایت سبک درست زندگی در هر مقطع از سن برای هر جنسیتی میباشد.

چنانچه هر فردی دچار پوکی استخوان شود ، باید هر چه سریعتر تحت مراقبت پزشکی قرار بگیرد تا در مراحل اولیه پوکی ، پزشک بتواند با تجویز داروهای خاص و در نظر گرفتن تغذیه مناسب و انجام ورزشهای فیزیوتراپی بتواند یا در همین مرحله بیماری را متوقف کند یا حداقل روند آنرا کند سازد.

 

در شماره بعدی جراح استخوان ، لگن و زانو توضیح خواهد داد که آیا شکستگی لگن قابل درمان میباشد ؟ ما را دنبال کنید .

برچسب ها

دیدگاه خود را بیان کنید

عکس خوانده نمی شود