درمان شکستگی لگن بوسیله جراحی چگونه میباشد ؟

درمان شکستگی لگن بوسیله جراحی چگونه میباشد ؟

با فیزیوتراپی شکستگی لگن آشنا بشویم .

جراح استخوان ، لگن و زانو از نحوه جلوگیری شکستگی لگن وتقویت آن آشنا میسازد .

 

در شماره قبلی با راهنمایی جراح استخوان ، لگن و زانو با درمان شکستگی لگن بدون جراحی آشنا شدیم در این شماره برای درمان شکستگی لگن به طریقه جراحی آشنا میشویم .

 

جراح متخصص استخوان برای جراحی عضو آسیب دیده امکان دارد از تکنیکهای متفاوت استفاده نماید . همانگونه که قبلا اشاره شد جراحی باید ظرف بیست و چهار ساعت اولیه آسیب دیدگی انجام پذیرد . دلیل آن کاهش درد برای بیمار و کاسته شدن از زمان بستری شدن است . 

جراح از چندین تکنیک از جمله استفاده از پیچ ها و میخ های مخصوص و صفحات فلزی برای اینکه قسمتهای شکسته شده را در جای خود قرار دهند بهره میبرد.

با اینکه سرعت عمل بسیار ضروریست اما باید در نظر داشت که زمان بهبودی کامل طولانی خواهد بود .

متخصص ارتوپدی ، لگن و زانو برای عمل جراحی از دو نوع اصلی جراحی بهره میبرد .

 

  • جراحی ترمیم مفصل ران : ترمیم مفصل ران را ( فیکس کردن داخل ) یا (پینینگ) هم مینامند .

 پزشک در هنگام جراحی از میله های فلزی و صفحات فلزی و پیچهای خاص جهت فیکس کردن و نگه داشتن استخوانها استفاده میکنند . این زمانیست که استخوانها در حال بهبودی هستند .

  • جراحی تعویض مفصل ران : در این مرحله جراح استخوان و لگن قسمت فوقانی استخوان ران شکسته را با قطعات مصنوعی به طورجزئی یا کامل انجام میدهد . 

اما در مواردی که باید تعویض به طور کامل صورت پذیرد . جراح لگن مبادرت به تعویض کامل یعنی هم حفره مفصل ران و هم قسمت بالای استخوان ران را تعویض میکند . تعویض کامل در شرایطی انجام میگیرد که جراح نتواند قسمتهای شکسته شده را در جای خود قرار دهند . بعد از انجام تعویض مفصل ران پزشکان از بیمار میخواهند که هر چه سریعتر حرکت کند چون خطر ابتلا به ذات الریه و همچنین زخم بستر بیمار را تهدید میکند .

بعد از یکی دو روز از عمل جراحی انجام فیزیو تراپی ضروریست تا بیمار حرکت را شروع کند و روال عادی زندگی را پی بگیرد .

انجام دستورات و تمرینات فیزیوتراپ به بهبودی سریع استخوانها به وسیله تحریک الکتریکی و روش الترا سونیک کمک میکند . 

 همچنین طی آموزشهایی راه و روش ایمن برای فعالیت های روزمره و همچنین برای قدرت عضلانی و تحریک پذیری مفاصل را به بیمار آموزش میدهد .

 

متخصص ارتوپدی ، جراح لگن و زانو پیشنهاد میدهد برای جلوگیری از شکستگی و روبرو نشدن با این تجربیات سخت و تلخ و هزینه بر ، همواره فعالیت و ورزش های اصولی را پیگیری کرده و از تغذیه مناسب چون ماهیها همچنین استفاده از ویتامینهای ( دی و سی ) بهره ببریم . در ادامه جراح استخوان تاکید به جدی گرفتن معاینات چشم پزشکی کرده و یادآور شده چنانچه از داروهای گیج کننده استفاده مینماییم برای جلوگیری از سقوط ، از یاری دیگران کمک بگیریم . همچنین از نوشیدن مشروبات الکلی و استعمال دخانیات دوری کنیم 

 

برچسب ها

دیدگاه خود را بیان کنید

عکس خوانده نمی شود