انواع کمر درد در کودکان چیست ؟

انواع کمر درد در کودکان چیست ؟

پزشک کمر درد و جراح استخوان ، لگن و زانو پاسخ میدهند .

همانطور که در شماره پیشین آورده شده حمل کوله پشتی غیر استاندارد یکی از علتهای کمر درد در کودکان میباشد . باید بدانیم وزن یک کوله پشتی نباید نباید بیشتر از 15 درصد از وزن کودک باشد یعنی یک کودک چهل پنجاه کیلویی مجاز به حمل یک کوله پشتی به وزن تقریبی پنج شش کیلویی میباشد . در ضمن نحوه بستن کوله نیز بسیار مهم است و باید وزن کوله در سراسر پشت کودک یکسان پخش شود و بندهای آن نباید سفت و محکم باشد و کوله نیز نباید در پایین بدن کودک آویزان باشد . چنانچه کودک مجبور بود که بیش از ظرفیت وسیله حمل کند حتما بخشی از آنرا مانند در یا سه جلد کتاب  با دست حمل شود .

 

شش مورد برای انواع کمر درد کدامند ؟

  • شکستگی استرسی . این مشکل امکان دارد در ستون فقرات کودک رخ دهد. شکستگی استرسی بیشتر در نوجوانان دیده شده است که با گذر زمان مشهود میشود . اسپوندیلو لیز نخاعی از شایعترین نوع شکستگی استرسی است .
  • دیسک کمر در بزرگسالان شایع است اما گاهی این مشکل در کودکان نیز دیده میشود . زمانیکه فتق دیسک بروز پیدا میکند ، بالشتک نرم بین دو مهره آسیب دیده با بیرون رفتن از جای خود به اعصاب و نخاع فشار میاورد.دراین حالت درد در پاها رخ داده و همینطور بی حسی و سوزن سوزن شدن در پاها و ضعف در اندام تحتانی رخ میدهد .
  • کمر درد عضلانی از شایعترین علت مر درد در کودک و نوجوان میباشد . علت این بیماری فشار عضلانی و فشار مازاد بر اسکلت اندام بوده که بیشتر به خاطر استفاده غلط از کوله پشتی یا موارد مشابه بوده و همینطور نشست و برخاست غیر اصولی میباشد .
  • عفونت استخوان رابطه مستقیمی با کمر درد دارد . عفونت استخوان یا دیسک نخاعی غالبا در نوجوانان و کودکان حتی در کودکان نو پا هم دیده شده است. به واسطه رخ دادن این مشکل تب ، کمر درد ، ضعف و خونریزی اتفاق میافتد .
  • تومور. پیدا شدن تومور چه خوش خیم و چه بدخیم در ناحیه استخوان از دلایل کمر درد در قسمت ستون فقرات میباشد . از علائم آن میتوان به پدید آمدن کمر درد در شبها و کاهش غیر منتظره وزن بدن اشاره کرد .
  • رخ دادن انحراف در ستون فقرات که باعث تغییر شکل فیزیکی بشود به تشدید کمر درد می انجامد . به این بیماری ( اسکولیوز ) نیز میگویند.

 

در شماره بعدی نکات دیگری چون درمان کمر درد کودکان را بررسی میکنیم و همواره به یاد داشته باشیم پزشک اول کودکانمان خود ما هستیم که باید در سلامت آنها دقت کنیم و با کوچکترین مشکلی در ناحیه استخوان ، زانو و لگن حتما با جراح استخوان ، لگن و زانو تماس بگیریم .

 

 

برچسب ها

دیدگاه خود را بیان کنید

عکس خوانده نمی شود