انواع تزریق برای زانوان آسیب دیده کدامند ؟

انواع تزریق برای زانوان آسیب دیده کدامند ؟

آشنایی با ژل هیالورونیک اسید و عوراض آن زیر نظر جراح استخوان ، لگن و زانو

 

همانگونه که در شماره قبل اشاره شد ، امکان دارد بر اثر اهمال زانوها دچار نقصان شده و باعث به وجود آمدن آرتروز شود .

در این مرحله جراح استخوان ، لگن و زانو مبادرت به تزریق ژل هیالورونیک اسید میکند . این ژل برای درمان آرتروز بوده و برای بیماری ( استئو آرتریت روماتوئید ) استفاده نمیشود .

همانگونه که قبلا توضیح داده شد در مفصل زانو و انتهای حفره کشکک مایعی غضروف مانند ( شبیه ژل هیالورونیک اسید ) وجود دارد که بر اثر بی احتیاطی و ضربه پذیری و دلایل دیگر ، به مرور لایه غضروف نازک شده و به تدریج تجزیه میشود و در نتیجه مفاصل قابلیت حرکتی روان خود را از دست میدهند.

این ژل در بدن به طور طبیعی وجود دارد و وظیفه روغنکاری در مفاصل بدن از جمله مفصل زانو را به عهده دارد . در زمان آسیب دیدگی مایع هیالورونیک در زانو از بین رفته و مفاصل روی هم خشک عمل میکنند و باعث به وجود آمدن آرتروز میشوند . از این لحظه درد در ناحیه زانو شروع شده و به ناچار فرد آسیب دیده باید نزد جراح استخوان ، لگن و زانو برود .

جراح بعد از معایناتی اگر زانو قابلیت تزریق را داشته باشد ، تزریق انجام شده و به مرور درد کاهش پیدا کرد و حتی توقع بر آن است غضرفها نیز ساخته شوند . به بیمار توصیه میشود تا مدتی روی پاهای خود راه نرفته و به آنها فشار وارد نسازد .

 

با تزریق ژل هیالورونیک اسید امکان داردعوارضی چون( کبودی محل تزریق) ( درد زانو ) ( گرما در محل تزریق ) ( تورم اندکی در محل تزریق ) دیده شود. البته این عوارض بعد از چند روز رفع میشود . ولی چنانچه عوارض دیگری چون ( قرمزی در محل تزریق ) ( تورم شدید در زانو ) ( دردهای شدید مخصوصا در شبها ) و ( به وجود آمدن درد استئو آرتریت ) باید با جراح متخصص استخوان تماس گرفته شود .

به طور کلی تزریق هیالورونیک بسیار کارساز بوده و باعث تقویت غضروفها و کاهش درد میشود . با توجه به روان شدن مفاصل و رفع درد ، فرد مبتلا میتواند به فعالیتهای روزمره ادامه بدهد .

تاثیرات تزریق موفق ژل هیالورونیک در زانو

ساخته شدت یک لایه بالشتکی برای محافظت از مفاصل و تسهیل در حرکت آنها به خاطر لغزنده شدن به خاطر عملکرد ژل هیالورونیک .

برچسب ها

دیدگاه خود را بیان کنید

عکس خوانده نمی شود