انواع دیگر تزریق برای زانوان کدامند ؟

انواع دیگر تزریق برای زانوان کدامند ؟

کورتیکو استروئید ( کورتن )

این محلول دو نوع میباشد .( تریا مسینولون ) ( متیل پردلیزولون )

تزریق کورتون برای درمان آرتروز از طریق تزریق مستقیم به مفصل صورت میگیرد . استفاده از کورتون یک درمان هدفمند است چون کاهش درد و اتهاب را به دنبال دارد . این تزریق از سایش استخوان در هنگام حرکت کاسته میشود.

تزریق سلولهای بنیادی . این نوع تزریق هنوز در حال آزمایش بوده ولی افرادی که تحت این تزریق قرار گرفته اند مدعی شدند که از دردشان کاسته شده و آرتروز اذیتشان نمیکند . با این تزریق سلولها رشد کرده و با استخراج مغز استخوان توسط پزشکان با سرنگ و تزریق در زانوی فرد مبتلا سعی میکنند تا از آرتروز جلوگیری کنند .

 

تزریق اوزون . تزریق گاز اوزون باعث کاهش درد به خاطر آرتروز شده و شرایط حرکتی برای بیمار فراهم میشود . چنانچه قرار باشد تا زمان عمل تعویض مفصل بیمار به تعویق بیافتد با این تزریق میتوان تا زمان عمل شرایط را ایده آل ساخت .

 

تزریق آسپراسیون مایع 

این عمل که به آن ( آرتروسنتز ) هم گفته میشود به جای تزریق ، مایع درون زانو خارج میشود . با این عمل درد زانو کاهش پیدا میکند . گاهی برای تزریق اسید هیالورونیک یا تزریق کورتیکو استروئید ابترا این عمل انجام شده سپس تزریقهای دیگر صورت میپذیرد .

در پایان بهتر میدانیم که مراقبت از استخوانها و زانوها چقدر اهمیت دارد . برخی تصور میکنند که به خاطر سخت بودن و قدرتمند بودن این عضو حیاتی هیچگاه نیازی به بررسی شرایطش نیست شاید هفته ها کسی حتی لحظه ای به بودن استخوان در بدن خود هم نیافتد و این بسیار اشتباه است . برای داشتن استخوانهای سالم و قوی هر چند وقت یکبار نزد یک جراح استخوان ، لگن و زانو رفته و خود را تا زمان کهولت بیمه سازیم .

 

 

 

 

برچسب ها

دیدگاه خود را بیان کنید

عکس خوانده نمی شود