مراقبت از استخوان ها

مراقبت از استخوان ها

 یک بدن سالم برای گذران زندگی و انجام تمام حرکات روزمره باید استخوان و اسکلت بندی سالم و قوی داشته باشد . میدانیم که تحمل تمام اعضای بدن و انجام تمام وظایف کاری آنها روی دوش استخوانهاست . اگر یک نقطه از استخوان دچار معضل باشد ( دگر عضوها را نماند قرار ) روند عملکرد بیشتر اعضای بدن دچار نقیصه میشود . 

متاسفانه در شرایط عادی ، افرادی که دارای استخوان سالم بوده و این استخوانها همواره یک زندگی ایده آل را برای آن افراد فراهم میسازد ، هیچگاه به فکر این عضو مهم و نقش آن در بدن نیستند و این رویه تا جایی پیش میرود که به دلیلی درد استخوان متوجه این عضو مهم خود میشوند و یا در میانسالی پوکی استخوان سروقت آنها رفته و آنجاست که صدایشان بلند میشود که ( هیهات ! ) .

دردهایی چون آرتروز یا مشکل مینیسک و زانو درد که زمانی خود را نشان میدهند که شاید دیرشده باشد . چه بهتر که به طور منظم هر چند وقت یکبار با یک جراح استخوان ، یا پزشک ارتوپد در باره استخوانهایمان مشورت کنیم .

چه بهتر که قبل از رسیدن به زمانی که فرضا نیاز به تعویض مفصل استخوان پیدا کنیم ، چاره گر باشیم . 

البته امکان دارد که گاهی بر اثرحادثه ای نیاز اورژانسی به وجود جراح استخوان پیدا میکنیم که غیر قابل اجتناب میباشد ، هر چند آنهم با مراقبتهای اصولی ، از این دست حوادث هم میشود کاست . 

ما باید بدانیم که گاهی کودکانمان از بدو کودکی نیاز به مراقبتهای جراح ارتوپد دارد هرچند که در ظاهر چیزی مشخص نمیباشد و این امر کاملا تخصصی میباشد . 

به هر حال این تاکید ها میشود به خاطر اهمیت دادن به سالم نگه داشتن استخوانهاست که باید بدانیم  این عضو برای طول عمرمان بسیار کارساز است و در پیری و کهنسالی یار و یاور همه میباشد . یادمان نرود که از دیر بازدر قالب دعا بارها گفته شده که از زانو نیوفتیم و یا باید دست به زانو گرفت و برخاست واین در زمانیست که زانوی سالم و استخوانهای قوی در بدن باشد .

 

برچسب ها

دیدگاه خود را بیان کنید

عکس خوانده نمی شود